| امروز جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


افروغ هویتش را از انقلاب اسلامی می‌گرفت

حمید پارسانیا نوشت: دکتر افروغ همانگونه که همواره اعلام می‌داشت هویت خود را در مسیر رشد و بالندگی انقلاب اسلامی ایران و آرمان‌های جهانی آن تعریف می‌کرد.

به گزارش پایگاه طلیعه؛ حجت‌الاسلام حمید پارسانیا، متفکر و استاد علوم دینی و انسانی کشورمان طی یادداشتی به مناسبت درگذشت دکتر عماد افروغ چند سطری به شرح شخصیت آن مرحوم پرداخت.

در ادامه متن یادداشت پارسانیا را می‌خوانیم.

انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال دکتر افروغ  بر فرزندان و خانواده ایشان بر اصحاب علوم اجتماعی و جامعه علمی به دوست داران انقلاب و دردمندان امت و جامعه اسلامی و به همه عزیزانی که تجدید حیات معنوی و رنسانس دینی جامعه بشری را در جهت تحقق جامعه مهدوی دنبال می‌کنند تسلیت باد.

دکتر افروغ همانگونه که همواره اعلام می‌داشت هویت خود را در مسیر رشد و بالندگی انقلاب اسلامی ایران و آرمان‌های جهانی آن تعریف می‌کرد. او تلاش پیگیر و دردمندانه خود را در مسیر گسترش لایه‌های فرهنگی جوشش فعال امت اسلامی و نقد سازه‌ها و ساختارهای نظری مسلط بر جامعه معاصر بشری دنبال می‌کرد و جایگاه خود را در حلقه وصل تعامل خلاق و فعال دو نهاد دانشگاه و حوزه جستجو می‌کرد.

او می‌کوشید تا به تعبیر خود لایه‌های عمیق فرهنگ اسلامی را که ریشه در متون و نصوص دینی داشت و به نظر او در حکمت اسلامی به طور عام و فلسفه صدرایی به طور خاص تجسم یافته بود در سازه‌های نظری و ساختارها و کنش‌های اجتماعی جامعه اسلامی ایران شناسایی کند و این رسالت را در فعالیت‌های مختلف علمی فرهنگی و اجتماعی خود در نظر می‌گرفت.

بیش از دو دهه آمد و شد مستمر و اغلب هفتگی او به قم بخشی مهم از جهاد علمی اوست و ثمره این تلاش همراهی برای تکوین رشته‌هایی نظیر فلسفه علوم اجتماعی و بازآرایی دانش اجتماعی مسلمین و تربیت طلاب و دانشجویان و تدوین رساله‌ها و تألیف کتب علمی است.

این استاد در لیله القدر ضیافت الهی به ملکوت اعلی پیوست تا قضای الهی را از افق آسمانی در تحقق آرمان‌های تاریخی خود ببیند و تقدیر خداوند را در رشد و توسعه امت اسلامی نظاره کند.

حمید پارسانیا
۱۴۰۲/۱/۲۶

پایان پیام/

کد خبر : 79239
تاريخ ثبت خبر : 27 فروردین 1402
ساعت بارگزاری خبر : 17:56
برچسب‌ها:

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)