| امروز شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

معرفی پایان‌نامه؛


آینده انقلاب اسلامی ایران و مؤلفه قدرت فرهنگی

رساله دکتری «آینده انقلاب اسلامی ایران و مولفه قدرت فرهنگی» توسط فرزاد جهان بین نگاشته و محمدرحیم عیوضی، استاد راهنما و نجف لک‌زایی، استاد مشاور این رساله در دانشگاه معارف اسلامی قم، دانشکده ادبیات و علوم انسانی بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، رساله دکتری «آینده انقلاب اسلامی ایران و مولفه قدرت فرهنگی» توسط فرزاد جهان بین نگاشته شده است.

محمدرحیم عیوضی، استاد راهنما و نجف لک زایی، استاد مشاور این رساله در دانشگاه معارف اسلامی قم، دانشکده ادبیات و علوم انسانی بودند.

چکیده:

در عصر حاضر، انقلاب اسلامی ایران مفاهیم اسلام ناب را احیاء و ارائه نمود و بر اساس توحید که اعتقاد راسخ به حاکمیت الله و پذیرش آن و نفی حاکمیت طواغیت است در چالشی تمام عیار با مستکبران وارد شد.
بدیهی است که جبهه عظیم استکبار برای نابودی انقلاب اسلامی و ممانعت از صدور آن، از هیچ عملی فرونگذارند و طیفی از اقدامات سخت تا نرم را برای مقابله با جریان انقلاب اسلامی انجام دهند.
چنین جامعه ای علاوه بر ویژگی‌هایی که هر جامعه اسلامی می باید از آن برخوردار باشد بایستی از برخی ویژگی‌های فرهنگی به طور ویژه و خاص برخوردار باشد تا بتواند خود را در تراز آرمان انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن که نشر توحید در سرتاسر گیتی است قراداده و نگه دارد.
این نکته از آن روی حیاتی است که میان اعتقادات و باورها و ارزش‌های جامعه و نظام سیاسی حاکم بر آن جامعه ارتباط تنگاتنگ و وثیقی وجود دارد و ویژگیهای فرهنگی که ریشه در اعتقادات وارزش‌های جامعه دارد همواره از کارکردهای سیاسی بالایی بر خوردار بوده وهمواره فرهنگ در تحولات سیاسی اقتصادی وغیره نقش زیر بنایی دارد.
لذا مساله اصلی در این رساله در دولایه اعتقادات و ارزشها جستجو خواهد شد.سپس مولفه های کلیدی و شاخص های به دست آمده در طی روندی سی ساله گذشته مورد ارزیابی خواقرار خواهد گرفت.
در بخش دیگری از تجزیه و تحلیل روندها، جایگاه فرهنگ در برنامه های پنج‌ساله توسعه و نیز عملکرد دستگاه‌های فرهنگی مورد بررسی قرار می گیرد و در نهایت، سناریوهای پیش رو بر این اساس، سناریوها ی محتمل وارزیابی وپیش بینی وضعیت‌های ناشی از تحقق هر یک در آینده تبیین خواهد شد.
انتهای پیام/

کد خبر : 61890
تاريخ ثبت خبر : 18 بهمن 1396
ساعت بارگزاری خبر : 09:30
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)