| امروز یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


تدریس سرفصل‌های جدید ۳رشته علوم انسانی در دانشگاه‌ها از مهر امسال

رئیس شورای تحول علوم انسانی گفت: سرفصل های ۳ رشته روانشناسی، علوم سیاسی و زبان های خارجی به دانشگاه ها ابلاغ شده و از سال تحصیلی جدید باید این سرفصل ها تدریس شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلیعه ؛ غلامعلی حداد عادل با اشاره به رشته های علوم انسانی بازنگری شده در شورای تحول و زمان اجرای آن در دانشگاه ها گفت: بین آنچه که در شورای تحول تصویب می شود و آن چیزی که در دانشگاه ها اجرا می شود بنا به ملاحظات اجرایی و مدیریتی فاصله زمانی وجود دارد، اما از سال جدید چند رشته تحول یافته در دانشگاه ها تدریس می شود.

وی با اشاره به اسامی این رشته ها گفت: سرفصل های رشته های روانشناسی، علوم سیاسی، زبان های خارجی مانند چینی و اسپانیایی نهایی و  از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه ها ابلاغ شده است. دانشگاه ها باید از سال تحصیلی ۹۴-۹۵ براساس همین سر فصل های جدید تدریس کنند.

رئیس شورای تحول علوم انسانی افزود: هنوز منابع رسمی تائید شده ای مانند کتاب برای این رشته ها وجود ندارد، اما سرفصل های درس ها مشخص شده و در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری تدریس خواهد شد.

حدادعادل در پاسخ به سوالی درخصوص اضافه شدن کارگروه جدید به شورای تحول علوم انسانی، گفت: فعلا کارگروه جدیدی به شورا اضافه نمی شود و پیشنهاد جدیدی در این خصوص از سوی شورا و اساتید اعلام نشده است.

 

منبع : مهر 

 

انتهای پیام /

کد خبر : 10034
تاريخ ثبت خبر : 21 شهریور 1394
ساعت بارگزاری خبر : 10:49
برچسب‌ها:, ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)