| امروز یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:


علوم انسانی نیازمند نوآورانی چون شهیدمطهری است

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه پژوهش های علوم انسانی بهره وری لازم را ندارد، گفت: پژوهش در علوم انسانی نیازمند مردان نوآوری مانند شهیدان مطهری و بهشتی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلیعه؛ غلامرضا جمشیدی ها در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در حوزه علوم انسانی تنها جمع آوری اطلاعات صورت می گیرد و جای جمع بندی و کنار هم گذاشتن این اطلاعات خالی است، افزود: پژوهش در علوم انسانی نیازمند مردان نوآوری چون شهیدان مطهری و بهشتی است.

وی اضافه کرد: درحال حاضر بیشتر پژوهشگران در حوزه علوم انسانی تنها از موضوعات مختلف گزارش ارائه می دهند اما در این حوزه باید اطلاعات و گزارش ها تجمیع و جمع بندی شوند تا پژوهش به درستی شکل گیرد.

دانشیار گروه جامعه شناسی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات پژوهش در کشور به خصوص پژوهش در حوزه علوم انسانی وجود واحدهای تحقیقاتی در دستگاه ها و نهادهای مختلف است که به واسطه وجود این واحدها سفارش انجام تحقیقات به محققان داننشگاهی داده نمی شود.

وی تاکید کرد: براین اساس عرصه فعالیت پژوهشگران در حوزه های کاربردی مختلف از جمله حوزه علوم انسانی کمرنگ می شود و تحقیقات بیشتر جنبه تایید فعالیت های مدیران بالادستی را به خود می گیرد.

دانشیار گروه جامعه شناسی دانشگاه تهران حمایت های مالی را یکی از اساسی ترین چالش های علوم انسانی عنوان کرد و گفت: بودجه هایی که به این حوزه اختصاص می یابد قابل مقایسه با سایر حوزه های فنی و مهندسی نیست چراکه در مجموع در سطح کلان توجه جدی به این حوزه وجود ندارد.

اساتید علوم انسانی اغلب درگیر تدریس هستند

جمشیدی ها تصریح کرد: متاسفانه اساتید رشته های علوم انسانی بیشتر درگیر تدریس هستند و اشتغال بیش از حد اساتید این حوزه، زمان مناسب برای فضای تحقیقاتی را فراهم نمی کند.

وی تاکید کرد: در ظاهر مباحثی مبنی بر آموزش مبتنی بر تحقیق مطرح می شود اما عملا در دانشگاه ها تنها موضوع آموزش مورد توجه اساتید است.

دانشیار گروه جامعه شناسی دانشگاه تهران با بیان اینکه نمی توان گفت هیچ تلاشی در حوزه علوم انسانی انجام نشده است، افزود: فعالیت های مختلفی در این حوزه انجام شده اما باید برای پیشبرد و بهره وری پژوهش در این زمینه بیشتر تلاش کرد.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 9160
تاريخ ثبت خبر : 24 مرداد 1394
ساعت بارگزاری خبر : 12:22
برچسب‌ها:, , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)