| امروز یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ |
سرخط خبرها:

به قلم عادل پیغامی و امین مرادی؛


کتاب مقدمه‌ای بر سواد مالی منتشر شد

کتاب مقدمه‌ای بر سواد مالی توسط عادل پیغامی و امین مرادی به رشته تحریر درآمده است توسط مهدی طغیانی ویرایش علمی شده به زیور طبع آراسته و روانه بازار نشر شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه امام صادق(ع)، کتاب مقدمه‌ای بر سواد مالی توسط دکتر عادل پیغامی و امین مرادی به رشته تحریر درآمده است توسط دکتر مهدی طغیانی ویرایش علمی شده و در قطع وزیری و در ۲۹۵ صفحه به زیور طبع آراسته و روانه بازار نشر شده است.

 

 مؤلفان این اثر هدف از نشر اینگونه آثار را تولید کتب و منابع آموزشی و کمک آموزشی و نیز تربیت و آموزش معلمان در حوزه سواد مالی دانسته چرا که از جمله فعالیت‌هایی است که به‌طور بسیار گسترده‌ای در کشورهای مختلف دنیا انجام می‌شود.

 

امروزه بسیاری از کشورهای دنیا یکی از راه‌های اصلی مقابله با مشکلات اقتصادی کشور خود را ارتقای سواد اقتصادی و مالی مردم جامعه خود می‌دانند و به تربیت اقتصادی و مالی افراد جامعه از سنین کودکی تا بزرگسالی می‌پردازند.

 

 

این اثر در هفت فصل مجزا و یک پیوست منتشر شده است که در فصل نخست به چیستی و الزامات سواد مالی اشاره شده و مورد کاوی گردیده است. در فصل دوم اثر به بررسی تاریخچه‌ای از آموزش سواد مالی در غرب پرداخته و در فصل سوم نهادهای فعال در حوزه سواد مالی بررسی و معرفی شده است. نویسندگان اثر در فصل چهارم به تجربه کشورهای مختلف دنیا در طراحی و اجرای استراتژی ملی سواد مالی اشاره نموده و در فصل بعد استاندارهای تدوین محتوایی سواد مالی را بررسی نموده و الگوهایی را در این خصوص  معرفی نموده‌اند. در فصل ششم نیز مؤلفان محترم، تحلیل انتقادی الگوی استانداردهای ملی برای سواد مالی را با رویکردی اسلامی بررسی و تبیین نموده‌اند که شامل نوزده نقد جداگانه می‌باشد. و در فصل آخر نیز به پیشینه سواد مالی با عنوان تربیت مالی در تمدن اسلامی ایران پرداخته شده است که در این فصل پنج استاندار بعنوان عوامل اساسی در تبیین تربیت مالی مورد اشاره قرار گرفته شده است.

 

در بخش پیوست نیز استاندارهای ملی برای سواد مالی که شامل شش استاندارد شورای تربیت اقتصادی است تبیین و مورد بررسی قرار گرفته شده است.

 

انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) در هفته اخیر دو کتاب دیگر در حوزه سواد مالی و تربیت اقتصادی را که توسط دکتر عادل پیغامی و دکتر مهدی طغیانی با نام (تعلیم و تربیت اقتصادی جلد ۱ و ۲) به رشته تحریر در آمده است را نیز روانه بازار نشر نموده و تقدیم علاقه‌مندان مباحث آموزش سواد مالی و اقتصادی و اقتصاد مقاومتی نموده است.

 

انتهای پیام/

 

کد خبر : 29524
تاريخ ثبت خبر : 18 شهریور 1395
ساعت بارگزاری خبر : 03:00
برچسب‌ها:, , , , , , ,

دیدگاه شما

( الزامي ) (الزامي)